Spolkový ministr dopravy Hermann ocenil IPT-Technologii od Conductix-Wampfler

24.07.2013
"Produkty, které zajistí trvale udržitelnou mobilitu, mají budoucnost a prosadí se."

Sdílet:
Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share by Email

Weil nad Rýnem, v červenci 2013. V rámci návštěvy Winfrieda Hermanna; ministra dopravy a infrastruktury země Bádensko-Württembersko, pozval ministr společnost Conductix-Wampfler GmbH dne 24.7.2013 na informační akci "Bezkontaktní nabíjení baterií pro elektromobily - Aplikace v prostředcích veřejné dopravy". Firma podnikající ve Weilu nad Rýnem platí za průkopníka v této oblasti. V 90. letech uvedla firma Conductix-Wampfler „Inductive Power Transfer“ (IPT®) na trh.

Zatímco inovativní, bezkontaktní přenos energie byl rychle používán v průmyslu, např. ve výrobě automobilů, indukční nabíjení baterií ve veřejné dopravě mělo zpočátku jen několik klientů. "Na konci 90. let jsme byli s touto technikou ještě trochu napřed" vysvětluje Daniel Dörflinger z Conductix-Wampfler během setkání.

Vzhledem k požadavkům vlády na snižování CO2 emisí a rychle se rozvíjející elektromibilitě se IPT ® stala nejen vážnou alternativou v automobilovém průmyslu, ale zažívá opravdovou renesanci ve veřejné dopravě.

"Vláda státu Baden-Württemberg chce patřit k průkopníkům v oblasti trvale udržitelné mobility. Z toho profitují jak lidé, klima a životní prostředí, tak také my, jako poskytovatel udržitelných výrobků a služeb. Jak toto může vypadat konkrétně ukazuje Conductix-Wampfler s IPT ® - technologií již několik let velmi působivě", vysvětluje ministr Hermann.

Produkty, jako jsou tyto, zohledňují stejnou měrou znečištění ovzduší, hluk a omezenou povrchovou kapacitu. "Považuji tuto technologie bezdrátového nabíjení elektromobilů i prostředků veřejné dopravy za slibnou pro budoucnost.“, tolik ministr.

 

Bezkontaktní přenos energie pro stále větší autobusy

 

Pilotním projektem ve veřejné dopravě bylo použití IPT ® pro dobíjení baterií minibusů v Janově a Turíně, které jsou stále v provozu od roku 2002. Systém se skládá ze dvou hlavních částí: primární cívky připojené ke zdroji napájení, a sekundární cívky, která je integrována ve spodní části vozidla. Technologie tak zajišťuje bezkontaktní, automatický a efektivní přenos energie. Při nabíjení se přiblíží sekundární cívka v autobusu na 40 mm od povrchu vozovky, tak, že magnetické pole je přesně zaměřeno. Magnetické pole tak nemá žádný vliv na pasažéry. Bezpečnost řidiče je také zaručena. Řidič autobusu pro nabíjení baterie nemusí opustit autobus a nemá žádný kontakt s nabíjecím zařízením. "Účinnost přesahující 90 % také mluví sama za sebe. Takové není dosaženo ani u nabíječek zásuvných." řekl Dörflinger.

Od roku 2012 je modulární bezdrátový nabíjecí systém druhé generace použit v nizozemském městě s’Hertogenbosch na 12 metrů dlouhém autobusu. V létě roku 2013 začalo fungovat dalších osm autobusů, vybavených  IPT-nabíjecí technologií, v Milton Keynes v Anglii.
IPT ® je úspěšně nasazován v mezinárodním měřítku v městské hromadné dopravě, protože tato technologie je nyní považována za technologii budoucnosti nejen z ekologického, ale i ekonomického hlediska.

 

Mezinárodní právní úprava hovoří pro indukční nabíjecí systém

Nabíjecí indukční systémy jsou atraktivní alternativou k realizaci vysokého podílů elektrických pohonů v dopravě. Již nyní mohou být i přes  stále nízkém počtu vozidel a tím vysokým pořizovacím nákladům odepisovány u elektrických autobusů výrazně nižší náklady na energii.

V některých zemích světa jsou omezovány dieslové motory, jinde platí povinné kvóty na podíl bezemisních veřejných dopravních prostředků.