Full E-RTG: Nové systémové řešení firmy Conductix-Wampfler

25.08.2015
Full E-RTG umožňuje plně elektrický provoz kolových portálových jeřábů (RTG)

Sdílet:
Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share by Email

Už není zapotřebí nafty / Nové bateriové technologie umožňují napájet jeřáby RTG i při přejíždění na jiný blok nebo uličku / Poprvé použito v malajsijském přístavu Tanjung Pelepas

Weil am Rhein, červenec 2015. Společnost Conductix-Wampfler, přední světový výrobce systémů pro přenos energií a dat k pohyblivým spotřebičům, nabízí provozovatelům přístavů a výrobcům jeřábů systémové řešení Full E-RTG pro plně elektrický provoz kolových portálových jeřábů (RTG), tedy tzv. E-RTG 2.0. Díkym nové technologii lithium-iontových baterií a optimalizaci nabíjení tak v budoucnu nebude zapotřebí dieselového generátoru ani nádrže s palivem. Nové systémové řešení Full E-RTG se již používá v přístavu Tanjung Pelepas, kde jeřáby vybavené technologií Full E-RTG ujedou nyní na proud z akumulátoru až 1 500 metrů. Přístavní jeřáby dosud po přestavbě z dieselového pohonu na elektrický pracují na elektřinu z 90 procent. Zbývajících 10 procent energie pro přejetí na jiný blok nebo uličku nebo pro přejezd do údržbové zóny obstarává stejně jako v minulosti dieselový generátor a nafta.

Úspěšný mezinárodní projekt vývoje

„Ve spolupráci s renomovaným výzkumným institutem jsme v rámci mezinárodního vývojového projektu po mnoha testech různých bateriových a superkondenzátorových systémů konečně nalezli optimální dobíjecí technologii,“ vysvětluje Michael Eckle, ředitel globálních marketingových aktivit a inovací firmy Conductix-Wampfler. Podařilo se skloubit nejmodernější technologii automobilových baterií se speciálními požadavky stohovacích přístavních jeřábů. „Nyní našim zákazníkům představujeme technologii Full E-RTG, která je prvním systémovým řešením kompletní elektrifikace jeřábů RTG,“ pokračuje Michael Eckle. Záměrem společnosti Conductix-Wampfler je řešení dále optimalizovat například rekuperací veškeré energie uvolňované při spouštění kontejnerů, která se dosud ztrácela přeměnou na teplo vlivem velkých brzdných sil. „Velký potenciál se ještě skrývá v postupném zlepšování energetické účinnosti,“ naznačuje Michael Eckle směr dalšího budoucího vývoje.

Pilotní projekt v přístavu Tanjung Pelepas

Přístav Tanjung Pelepas je místem realizace pilotního projektu implementace nového systémového řešení Full E-RTG. Tento kontejnerový přístav v jižním cípu Malajsie je jedním z deseti největších přístavů světa a zároveň prvním přístavem, kde byly na základě rámcové smlouvy z roku 2011 mezi firmou Conductix-Wampfler a APMT přestavěny dieselové jeřáby RTG na systém E-RTG.

Partner pro výrobce jeřábů

Uvedením technologie Full E-RTG potvrdila firma Conductix-Wampfler svou pozici významného systémového partnera pro výrobce kontejnerových jeřábů, přičemž její dlouholetá aktivita na poli elektrifikace jeřábu RTG jí již přinesla celosvětové renomé. Nedávno navíc vyvinula novou generaci motorových navíjecích bubnů High Dynamics SMART Drive pro vysoce dynamické jeřábové aplikace, a také kompaktní řešení ProfiDAT® pro přenos dat v kontejnerových jeřábech STS a RTG. Nabídku nových řešení od firmy Conductix-Wampfler pro výrobce jeřábů doplňuje systém vážení kontejnerů LASSTEC na bázi senzorů Twistlock, který při zdvihání na závěsném rámu spolehlivě zjišťuje hmotnost kontejneru, a plní tak požadavek aktuální směrnice Mezinárodní námořní organizace (IMO), která od července 2016 závazně předepisuje ověřování hmotnosti kontejnerů před nakládkou na palubu lodi.