Motorové kabelové bubny společnosti Conductix-Wampfler pro největší pobřežní portálový jeřáb

09.05.2017
New Coastal Highway on Réunion with Viaduct in the Indian Ocean

Sdílet:
Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share by Email

Květen 2017, Conductix-Wampfler, přední světový výrobce systémů pro přenos energií a dat k pohyblivým spotřebičům, dodal energetické napájecí jednotky pro největší pobřežní portálový jeřáb na světě. Speciální jeřáb je užíván při konstruování nové silnice okolo ostrova Reunion. Po dokončení v roce 2018, šestiproudová dálnice spojí hlavní město Saint Denis s městem Possession na vzdálenost okolo dvanácti kilometrů. Nejvíce spektakulární konstrukční sekce je viadukt, vedoucí 5,4 kilometru z pobřeží do indického oceánu. Musí obstát při cyklonech s rychlostí více než 144km/h stejně tak jako před vlnami vyššími než 10 metrů.

Konstrukční projekt za neobklých podmínek

Konstrukční projekt je realizován Francouzským konsorciem Bouyguew Travaux Publics, Vinci Construction Grands Projets, Dodin campeon Bernard a Demathieu Bard Construction. Pro tuto konstrukci bude použito značné množství těžkého vybavení, včetně 16 různých typů jeřábů. Klíčovým komponentem pro konstrukci viaduktu je pobřežní portálový jeřáb společnosti Enerpack, výrobce vysokotlakých hydraulických nástrojů, stejně tak jako produktů s řízeným vyvíjením síly pro přesné  umístění těžkých břemen. Enerpac již úspěšně uskutečnil test se speciálním jeřábem v jejich výrobním závodě v Nizozemí.

Nosná kapacita více než 4,800 tun

vysoký portálový jeřáb se zkládá z dvou párů zdvyhacích traverz šířky 30 metrů a nosnou kapacitou 4.800 tun pro zvedání, pohyb a pokládání konkrétních bloků, které jsou zapotřebí ke stavbě pobřežní dálnice. Je konstruován k používání ve větrném tropickém přístavním podnebí. Bloky jsou zvedány a pokládány za pomocí zvedacího systému založeném na osmi drážkovaných bubnových navijácích.Podélný pohyb portálu je proveden pomocí pojezdových vozíků na každou traverzu. Každý vozík je poháněn hydraulickým motorem a planetovou převodovkou. Kola vozíků běží na dvou paralelních kolejnicích které jsou přimontovány k dráhovému nosníku na plavidle. Válce s dlouhým zdvihem zabraňují konstatnímu bočnímu pohybu portálových navijáků.

Šest motorových kabelových bubnů pro vysoké zatížení

Conductix-Wampfler dodal šest motorových kabelových bubnů pro vysoké zatížení, které zásobují kolos energií. Dva mono-spirální motorové bubny s magnetickou spojkou (MAG Drive) zajišťují energii pro podélný pohyb jeřábových mostů na plavidle, zatímco čtyři zbylé bubny zajišťují dodávku přídavným zařízením pro manipulaci s nákladem.