Doporučeno
Odstranit soubor
Opravdu chcete odstranit dokument <span id="remove-document-name"></span> z <span id="remove-cart-name"></span>?
Vynikající odborné znalosti společnosti Conductix-Wampfler Automation GmbH v oblasti indukčního přenosu energie přesvědčily porotu soutěže Brandenburg Innovation Award 2023. Společnost se sídlem v Postupimi je jedním ze čtyř oceněných. Velký úspěch! Inovativním produktem, který společnost Conductix-Wampfler předložila a který nyní získal ocenění, je bezdrátová nabíječka WirelessCharger 3.0, indukční systém nabíjení baterií pro všechny typy průmyslových vozidel.
Se systémem WirelessCharger 3.0 představuje společnost Conductix-Wampfler řešení, které umožňuje bezdrátové, automatizované nabíjení baterií. Jörg Spiegel, vedoucí provozního oddělení, je potěšen, že má v portfoliu oceněný výrobek: "Ocenění za inovaci potvrzuje verdikt našich spokojených zákazníků - a naše nadšení z tohoto výrobku. Naše bezdrátová nabíječka přináší velké výhody v průmyslovém provozu mobilních zařízení. Díky naší technologii lze využít i malá časová okna pro nabíjení při nakládání zboží nebo během čekacích dob. Baterie mohou být menší a jejich opotřebení lze razantně minimalizovat, protože neexistují žádné otevřené kontaktní plochy. Seznam výhod by se dal ještě rozšířit."
"Průmyslová mobilita" na nové úrovni díky inteligentní technologii nabíjení
Technický klíčový prvek bezdrátové nabíječky 3.0 je indukční napájení (IPS). Převádí síťové napětí na střídavé napětí o vyšší frekvenci. Při použití lithiových baterií je proces nabíjení optimalizován díky neustálé interakci mezi palubním systémem řízení baterií (BMS) a indukčním zdrojem napájení. IPS dodává pouze takový výkon, který je v daném okamžiku potřeba. Nabíjení podle potřeby a krátké intervaly nabíjení snižují tepelné zatížení akumulátoru a prodlužují životnost článků. Celá konstrukce nabíječky WirelessCharger 3.0 znamená udržitelnost a ohleduplnost k životnímu prostředí. Systém se skládá pouze ze čtyř základních součástí, které lze recyklovat jednotlivě. Samozřejmostí je použití bezolovnaté elektroniky.
Kompetenční centrum "Wireless Power“
Wireless Charger 3.0 bylo kompletně vyvinuto v Postupimi. Výroba je zajištěna prostřednictvím místních dodavatelských řetězců v Braniborsku i berlínských firem. Montáž, včetně testovacích sérií, byla rovněž ze 100 % provedena v závodě Conductix-Wampfler Automation v Postupimi. Bezdrátová nabíječka 3.0 umožňuje Postupimi vyniknout jako centrum excelence pro inovativní technologie nabíjení baterií.
WirelessCharger 3.0 je indukční spojovací systém, který zajišťuje automatizované, plně bezzásahové a efektivní nabíjení baterií pro různé druhy vozidel, tj. všechny druhy automatizovaných vozíků (AGV) a autonomních mobilních robotů (AMR / Cobots).
Optimalizované a efektivní nabíjení
Při použití lithiových baterií je proces nabíjení optimalizován neustálou interakcí mezi palubním systémem řízení baterií (BMS) a indukčním zdrojem napájení (IPS). Zdroj poskytuje pouze okamžitě potřebný výkon.
Na rozdíl od běžných nabíjecích systémů - vodivých nabíjecích kontaktů a indukčních systémů se "zástrčkou" - nepoužívá bezdrátová nabíječka žádné zástrčky ani kontakty a je zcela bez zásahů.
Umístění vozíku zhruba nad indukční stacionární podložku (ISP), jediným požadavkem je stacionární cívka. Nabíjení může být plně automatizované.
Bezdrátové nabíječky, které umožňují automatizaci nabíjení v průběhu procesu, jsou ideální pro příležitostné nabíjení. Krátké a časté intervaly nabíjení snižují tepelné zatížení baterií, prodlužují jejich životnost a umožňují snížení kapacity baterií. Nabíjení se stává integrovaným procesem, neprodlužují se doby nabíjení, odpadají cesty na určená nabíjecí místa nebo dokonce výměna baterií.
Bezpečnostní hlediska
Geometrie bezdrátové nabíječky Conductix-Wampfler umožňuje indukční stacionární podložce (ISP) a indukční mobilní podložce (IMP) udržet magnetické pole převážně ve vzduchové mezeře mezi nimi.
Náhodné zapnutí není možné díky různým bezpečnostním opatřením jako jsou validace, párování, definovaná orientace nabíjení. Když je vozidlo mimo nabíjecí polohu, napájení dráhy odpojí indukční stacionární podložku od napětí, totéž platí, pokud se přeruší komunikace.
Na výrobcích nenajdete žádné odkryté kontaktní plochy. Podložky jsou zcela zapouzdřené a poskytují vysokou úroveň krytí IP.
Bezdrátové nabíječky se vždy řídí stanovenými nebo předem definovanými požadavky, takže rychlost přenosu energie určuje vozík. U lithiových baterií se obvykle řídí výhradně požadavky na nabíjení mobilní napájecí jednotky (MPU).
Stav systému poskytovaný stacionárním a mobilním řídicím jednotkám prostřednictvím rozhraní CAN a/nebo Ethernet. Snadné rozpoznání stavu pomocí displeje na indukčním napájecím zdroji (IPS) a světelného haló efektu.
Výstup je konstrukčně omezen proudem. Palubní komponenty jsou galvanicky odděleny od stacionárních komponent.
Komunikace mezi mobilní a stacionární částí bezdrátové nabíječky pomocí indukční komunikace není ovlivněna WiFi používanou v blízkosti.
Princip činnosti
Každý systém bezdrátové nabíječky se skládá ze dvou částí, primární/stacionární a sekundární/mobilní, které jsou magneticky propojeny podobně jako běžný transformátor. Primární neboli stacionární strana se skládá z indukčního zdroje (IPS) a indukční stacionární podložky (ISP). Sekundární neboli mobilní strana vozidla se skládá z indukční mobilní podložky (IMP) a mobilní napájecí jednotky (MPU), která je instalována na palubě vozidla.
Na rozdíl od běžného transformátoru, kde jsou primární a sekundární cívka mechanicky spojeny, je bezdrátová nabíječka 3.0 volně spojený systém pracující se vzduchovou mezerou.
Příležitostné nabíjení / průběžné nabíjení
Příležitostné nabíjení nebo nabíjení během provozu znamená využití dostupných časových intervalů během provozu. Obvykle se jedná o krátké, ale časté zastávky. Což znamená, že nikdy nedojde k úplnému dobití baterie, pouze k jejímu doplnění do určité míry.
WirelessCharger 3.0 je systém, který umožňuje vozidlům, jako jsou automatizovaně řízená vozidla (AGV), fungovat plně na tomto principu na ideální bázi.
K provozu vozidel AGV prakticky postačuje minimální zásoba energie na palubě, která stačí k dosažení další příležitosti k nabíjení.
To nabízí různé praktické scénáře: