Při napájení kolejových vozidel je zpravidla vyžadováno nepřetržité indukční napájení po celé trati. Primární dráha indukčních řešení přenosu energie je instalována paralelně s kolejnicí nebo podél koleje. Sběrač je namontován na samotném poháněném vozidle. V některých případech mohou být použity přívěsy. Stejně jako u všech řešení kontinuálního indukčního přenosu energie se přenosy provádějí pomocí modelu s dvojitým kabelem, tj. s kabelem dopředným a zpětným.

Elektrifikované jednokolejné systémy s indukčním řešením přenosu energie a skillet lines obvykle používají kabel namontovaný na pojezdové kolejnici a takzvané E-sběrače, které pokrývají magnetické pole ze tří stran každého kabelu. Podlahové systémy s indukčním řešením přenosu energie tvoří primární trať s kabely zapuštěnými do podlahy nebo jiných povrchů a používají se s plochými F-pickupy.

  • Vysoká dostupnost a bezpečnost
  • Velké mechanické tolerance pojezdu
  • Žádné odkryté elektrické kontakty
  • Vysoké pojezdové rychlosti
  • Neomezený pohyb vpřed a vzad
  • Odolnost na vlivy prostředí
  • Nízké náklady na údržbu a provoz
  • Žádné opotřebitelné mechanické díly
  • Nevzniká žádný prach ze sběračů
  • Snadná instalace
  • Držáky se upínají do kolejnice
  • Dvojitý primární kabel

U podlahových dopravníků , jejichž cílem je dosáhnout rovné podlahy bez překážek pro osoby, vysokozdvižné vozíky nebo jiná zařízení v továrním prostředí, eliminovat nebezpečné kontaktní kolejnice a zefektivnit nebo zefektivnit baterie ve vozidlech. Za tímto účelem se primární dráha instaluje do podlahy nebo jiného povrchu podél dráhy jízdy. Řešení indukčního přenosu energie lze instalovat průběžně podél celé trasy nebo pouze ve vymezených oblastech. Výhodou nepřetržitého přenosu energie je, že ve vozidlech není potřeba žádné zařízení pro ukládání energie. Tím se snižují náklady na údržbu a výměnu baterií a často je zapotřebí menší počet vozidel, protože obvykle žádné není mimo provoz kvůli dobíjení. Vozidla s vlastním palubním zdrojem energie jsou vhodnější v případě dlouhých, zřídka používaných tras nebo v případech, kdy jsou trasy velmi složité nebo proměnlivé, takže není praktické pokládat kabely do země. Využití indukčních nabíjecích cest tímto způsobem má příznivý účinek, neboť umožňuje příležitostné nabíjení za jízdy nebo při stání vozidla.

  • Snížení nákladů na údržbu a provoz
  • Žádné opotřebovávané mechanické díly
  • Žádné skladování energie, jako jsou baterie nebo malé akumulátory v hybridních sestavách
  • Žádné opakující se náklady
  • Žádné náklady na likvidaci zdrojů energie
  • Vysoká dostupnost a bezpečnost
  • Žádné odkryté kontakty
  • Odolnost na vlivy prostředí
  • Nejsou nutné mechanické vodicí dráhy
  • Nenápadná instalace
  • Vhodné pro vysokozdvižné vozíky a pohyb osob

Podívejte se, co dalšího nabízíme

Související produkty

FAQs

Často kladené otázky

Lze řešení indukčního přenosu energie použít i v jiných než popsaných aplikacích?

Ano, rozsah použití řešení indukčního přenosu energie je prakticky neomezený. Jedinými omezeními jsou jmenovitý výkon součástí, kompatibilita použitých materiálů a jakékoli konstrukční detaily nebo rozměry.

Jaké účinky mají pole produkovaná indukčními řešeními přenosu energie na lidské tělo?

Pole generovaná indukčními řešeními přenosu energie jsou obecně velmi lokalizovaná, na rozdíl od elektromagnetických polí systémů mobilních telefonů, které jsou navrženy tak, aby vyzařovaly do širokého okolí. Pole jsou dále omezena konfigurací dvojitého kabelu u řešení indukčního přenosu energie. V důsledku protichůdných směrů proudu mezi výstupním a zpětným kabelem vznikají dvě protichůdná pole. Ta se kumulativně kombinují pouze v prostoru mezi kabely a jinde se kombinují diferenciálně. Intenzita magnetického pole tedy klesá se čtvercem vzdálenosti.

V případě instalace s jedním kabelem by byl pokles úměrný pouze vzdálenosti.

Regulační limity se v jednotlivých zemích liší. Pro většinu z nich jsou však hlavním vodítkem doporučení ICNIRP.

Proč věnovat pozornost oblastem s přítomností železa?

Každý vodič, kterým protéká proud, vytváří magnetické pole. To je nutnou podmínkou pro indukční přenos energie. Bohužel jakýkoli feromagnetický materiál v tomto poli generuje vířivé proudy. Ty způsobují zahřívání a nežádoucí ztráty v důsledku vnitřního elektrického odporu materiálu. Tyto jevy je třeba minimalizovat dodržováním dostatečné vzdálenosti a svazováním kabelů dráhy. Svazkování je postup, kdy se ve všech přívodech a úsecích koleje, kde není vyžadován přenos energie, umístí dvojice lanovaných vodičů co nejblíže k sobě. Další informace o volných prostorech a požadavcích na instalaci naleznete v našich návodech pro instalaci specifických aplikací.

Katalogy - Řešení Inductive Power Transfer