Trolej pro fotbalový stadion v Durbanu

10.06.2010

Sdílet:
Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share by Email

Střechu nového stadionu překlenul 104 m vysoký oblouk / Skywalk - sedačková lanovka dopraví návštěvníky na procházku po nebi / Použití trolejového systému SinglePowerLine

Weil nad Rýnem, červen 2010. „Moses Mabhida Stadium“ v Durbanu, jeden z architektonicky nejzajímavějších stadionů jižní Afriky, stojí za povšimnutí zejména díky vyjímečné lanové dráze firmy Gaventa AG, pohybující se po střeše stadionu nesené ocelovými lany. Trolejové systémy pro napájení lanové dráhy byly dodány firmou Conductix-Wampfler AG, ta je členem Conductix-Wampfler Gruppe a vedoucím světovým výrobcem systémů přívodů energie a přenosu dat pro pohyblivé spotřebiče.

Oblouk Skywalk se vypíná nad řadami tribun, které pojmou cca 70.000 návštěvníků, do výšky 104 metrů. Překlenuje celou arénu a slouží také pro upevnění zastřešení tribun. Návštěvníci si mohou vychutnat jízdu lanovkou a z vrcholu oblouku obdivovat samotný stadion, město Durban a Indický oceán.

Kabina lanovky je téměř celá tvořena ze skla a je vybavena hydraulickým stabilizátorem roviny. Pohon navijáku se nachází v dolní stanici lanovky, uvnitř základů oblouku. Na nejvyšším bodu oblouku – horní stanici lanovky pod vyhlídkovou plošinou – se navíjecí lano pouze otočí.

Garaventa vyvinula pro tuto aplikaci nový podvozek lanovky, který se namísto po kolejích pohybuje po H-profilech. Kola jsou kvůli tlumení povrstvena měkkým plastem. Lanovka je vedena pomocí postranních vodících kladek, které se opírají o nosník.

SinglePowerLine: řešení pro drsné povětrnostní podmínky

Trolejový systém od firmy Conductix-Wampfler zajišťuje napájení elektrohydraulického stabilizátoru roviny instalovaného v kabině lanovky. Tento trolejový systém se velmi dobře hodí pro použití v subtropickém podnebí Durbanu. Výborná použitelnost i v drsných okolních podmínkách je zaručena díky robustnímu provedení a různým materiálům vodičů. Ochrana proti dotyku a velmi kvalitní izolace zajišťuje potřebnou bezpečnost. Zakřivení dráhy bylo dosaženo použitím speciálních obloukových segmentů.