Conductix-Wampfler elektrifikuje kolumbijský kontejnerový terminál TCBuen

23.05.2016
Vyšší produktivita a ochrana klimatu

Sdílet:
Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share by Email

Ocelová konstrukce, trolejový systém o celkové délce více než 10 kilometrů a elektrifikace 25 kontejnerových bloků se sedmi stávajícími a šesti novými kontejnerovými jeřáby pomocí řešení Drive-In L

Buenaventura / Weil am Rhein, květen 2016. Společnost Conductix-Wampfler, přední světový výrobce systémů pro přenos energie a dat k pohyblivým spotřebičům, úspěšně realizovala další významný projekt elektrifikace portálových jeřábů s gumovými pneumatikami (Rubber Tyred Gantry, RTG). Společnost upravila sedm portálových jeřábů RTG s dieselovým pohonem vyrobených společností Shanghai Zhenhua Port Machinery (ZPMC) v TCBuen na kolumbijském terminálu, který patří španělské společnosti Grup TCB. Dále, v rámci rozšíření terminálu, dodala šest jednotek Drive-In L pro nové jeřáby RTG vyrobené společností Konecranes. Společnost Conductix-Wampfler nainstalovala ocelovou konstrukci a celkem 10 400 metrů trolejových systémů. Projekt trval 19 měsíců a byl dokončen na podzim roku 2015.

„Vybavili jsme celkem 25 bloků řešením E-RTG Drive-In L. Délky jednotlivých bloků se pohybovaly od 100 do 130 metrů. Jednostranné i navazující systémy byly přesazeny do více než deseti kilometrů napájecích kolejnic, 50 Drive-In zón a 25 pilířových oddílů připevněných po celkové délce systému 2 900 metrů,“ vysvětlil Andreas Burkart, který má projekt ve společnosti Conductix-Wampfler na starost. Aby se umožnila konverze napětí ze 440 V na 400 V podle požadavků ZPMC RTG, bylo nutné osadit každý RTG dvěma transformátory. Kromě instalací jednotek Drive-In L bylo také třeba vybavit RTG jeřáby rozvaděčem, ovládacím systémem, systémem automatického řízení a zesílením nosníku podpory jednotek Drive-In L a transformátorů.

Pillar Boxes and E-RTG Drive-in L systems in back-to-back arrangement

Omezení údržby a prostojů

Díky kompaktnímu designu lze řešení Drive-In L nainstalovat na obou stranách RTG pod nosník parapetu, a to bez ohledu na model RTG a pozici dieselové sestavy. Díky tomu je Drive-In L nejflexibilnějším řešením svého druhu, které je v současné době dostupné na trhu. Časy zajíždění i vyjíždění RTG jsou u řešení Drive-In L kratší než 20 sekund. Krátká zajížděcí zóna také umožňuje přivádět napájení RTG přímo od první řady kontejnerů. Dále je zajištěna kompenzace odchylek, které se vyskytují během přejíždění RTG v kontejnerových blocích nebo v důsledku zvedání a spouštění. Připojení do napájecí kolejnice je u řešení Drive-In L plně automatické a je řízeno výhradně z kabiny RTG. To eliminuje potřebu jakéhokoli pozemního personálu pro zapínání bloků, což výrazně zvyšuje bezpečnost na terminálu.

"Zkušenosti ukazují, že systém Conductix-Wampfler je nejlepší alternativou k systémům s dieselovým pohonem, a to zejména s ohledem na náročné klimatické podmínky kolumbijského pobřeží,“ zdůraznil Eduardo Montero ze společnosti Grup TCB. Systém je nejen perfektní odpovědí na potřeby terminálu, ale je také velmi flexibilní, což znamená, že jej lze podle potřeby dále rozšiřovat. „Kromě bezpočtu výhod tohoto systému jsme také zjistili, že společnost Conductix-Wampfler je velmi spolehlivý partner s rozsáhlými zkušenostmi v odvětví jeřábů a efektivní celosvětovou servisní sítí.“

Výzvy úspěšně zvládnuty

Projekt elektrifikace komplexu v Buenaventuře znamenal pro společnost Conductix-Wampfler řadu výzev. Vzhledem k tomu, že jeřáby ECO RTG vyráběné firmou ZPMC jsou vybaveny ovládacími prvky Siemens ECO1 a pohony ELFA, přestavbu bylo možné provést pouze v přímé spolupráci se společností Siemens. „Elektrifikační práce jsme museli často pozastavit v důsledku silných dešťů, extrémně vysoké vlhkosti a teploty a souběžných prací na rozšíření terminálu“, vzpomíná Christian Nunez, manažer prodeje společnosti Conductix-Wampfler pro Latinskou Ameriku. Stavba ocelové konstrukce, instalace a přestavba byly provedeny pod vedením společnosti Conductix-Wampfler Weil am Rhein. Tyto dvě místní partnerské společnosti, které prováděly práce na ocelové konstrukci a úpravy RTG, aktivně podpořila společnost Conductix-Wampfler Brazil. Projekt v Buenaventuře byl pro nás skvělým příkladem efektivity a perfektní přípravou na náš další projekt E-RTG pro brazilský terminál Portonave“, komentoval José Roberto, inspektor servisu společnosti Conductix-Wampfler Brazil.

Vyšší produktivita a ochrana klimatu

„Díky elektrifikaci jsme dokázali od října loňského roku významně snížit nejen spotřebu energie, ale také hlukovou zátěž na kontejnerovém terminálu TCBuen. To nám umožnilo dosáhnout významného pokroku v naší odpovědnosti za co nejlepší ochranu životního prostředí i našeho personálu,“ vysvětlil dále Montero. Společnost však také zaznamenala zvýšení produktivity, částečně díky snížení nehodovosti a zkrácení čekacích dob. Společnost Conductix-Wampfler předpokládá, že díky mnoha výhodám jeřábů E-RTG se budou jeřáby s dieselovým pohonem používat pouze v oblastech, kde v budoucnosti nebude technicky možné dodávat elektřinu. „Dokončení tohoto velkého projektu v Kolumbii nám umožnilo dále upevnit naši pozici průkopníka a lídra na trhu“, uzavřel Burkart.