Upevnění vedoucí pozice na trhu v oblasti elektrifikace přístavních jeřábů.

22.06.2011
RTG Electrification

Sdílet:
Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share by Email

Hlavní turecký provozovatel kontejnerového terminálu Marport Terminal Operators S.A prevedl 18 kontejnerových jerábu na napájení elektrickým proudem / Conductix-Wampfler zajistil prevedení, konstrukci a instalaci trolejového vedení.

Hlavní turecký provozovatel kontejnerového terminálu Marport Terminal Operators S.A převedl 18 kontejnerových jeřábů na napájení elektrickým proudem / Conductix-Wampfler zajistil převedení, konstrukci a instalaci trolejového vedení.

Conductix-Wampfler AG, součást skupiny Conductix-Wampfler a na světové úrovni vedoucí výrobce systémů pro přenos energií a dat pro pohyblivé spotřebiče, uzavřel v Turecku další zakázku na přestavbu RTG jeřábu z motorového pohonu na elektrický. Po přístavu Yilport je E-RTG technika použita i v přístavu Marport – tureckém přístavu s největší kontejnerovou překládkou. Conductix-Wampfler uzavřel smlouvu na převod RTG jeřábů, konstrukci a instalaci trolejových vedení v západním terminálu přístavu Marport ve městě Ambarli, západně od Istanbulu. Pro přístav Marport, ve kterém bylo v roce 2010 přeloženo 1,7 milionu TEU, je plánována přestavba všech toho času provozovaných RTG jeřábů na elektrický provoz.

Snižovat náklady, nezatěžovat životní prostředí

RTG jeřáby poháněné motory spotřebovávají dobrou polovinu energie potřebné v přístavech a tím jsou zodpovědné za podstatný díl produkce škodlivého CO2.
Z důvodu stále stoupajících cen ropy a stále většímu důrazu na ochranu životního prostředí hledají provozovatelé alternativní způsoby provozu jeřábů. Pomocí E-RTG systémům od Conductix Wampfler je možné rychle dosáhnout úsporného a k životnímu prostředí šetrného provozu. Elektrifikace je možná pomocí metody Drive-In, Plug-In nebo pomocí motorového kabelového bubnu, dle individuálních potřeb přístavu.

Plug-In řešení

RTG jeřáby v tureckém přístavu Marport přestavěl Conductix-Wampfler pomocí systému Plug-In z důvodu omezeného prostoru. Práce započala v květnu testovací fází na jednom z bloků. Celkem bylo přestavěno 18 jeřábů ve 14 blocích, které byly opatřeny na každé straně Plug-In jednotkami. Pro celý systém o celkové délce 2 kilometry bylo instalováno více než 8 kilometrů trolejí.

Turecká zakázka se plynule zařadila mezi realizované zakázky posledních čtyř let. Conductix-Wampfler doposud realizoval zakázky v přístavech v Číně, Korei, Japonsku a Turecku.
„V oblasti elektrifikace přístavních jeřábů jsme nezpochybnitelným lídrem trhu“, tolik Daniel Dörflinger, chief executive Conductix-Wampfler AG. Přestavby jeřábů na E-RTG ušetřili zadavatelům zakázek doposud přesně 60 milionů US dolarů a více než 51 milionů tun emisí CO2.