Velká zakázka pro Turecko - Conductix-Wampfler elektrifikuje přístavní RTG jeřáby

28.12.2010
Container Terminal

Sdílet:
Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share by Email
Weil nad Rýnem, prosinec 2010. Conductix Wampfler AG, Conductix-Wampfler AG, součást skupiny Conductix-Wampfler - světového lídra ve výrobě systémů pro přenos energie a dat pro pohyblivé spotřebiče - dostal další velkou zakázku na výměnu dieselových pohonů RTG jeřábů na elektrické pohony. Ve Weilu nad Rýnem vyvinutý systém „E-RTG“ bude brzy nasazen na 18 jeřábech v přístavech Gebze/Dilovasi poblíž Istanbulu, nejdůležitější a nejrychleji rostoucí kontejnerové přístavy v Turecku. Investor Yilport Container Terminal and Port Operators Inc. patří k turecké Yidirim Group, mezinárodní průmyslový koncern, aktivní v metalurgii, těžbě nerostů, produkci hnojiv, v lodní dopravě, stavbě lodí a ve vedení přístavů. Yildirim Group se v listopadu podílel 20% na CMA CGM, třetí největší plavební společnost na světě.

Conductix-Wampfler bude generálním dodavatelem jak pro přestrojení jeřábů tak také pro nutné vzniklé přestavby v přístavech od hlavního transformátoru po spotřebiče. „Zařízení dodáme na klíč“, říká Ergün Hallac, odpovědný vedoucí projektu za Conductix-Wampfler.

Snižování nákladu, šetrnost k přírodě

Dieselové pohony RTG spotřebují až polovinu spotřebované energie v přístavech a jsou tak zodpovědné za značnou část emisí CO2. Protože cena nafty trvale roste a ochrana životního prostředí je stále důležitější, hledá mnoho provozovatelů alternativní koncepty pohonu pro nepostradatelné jeřáby. Se systémem E-RTG od Conductix-Wampfler se toho dá rychle dosáhnout levnějším a k přírodě šetrnějším elektrickým proudem. Elektrifikace je možná pomocí metody Drive-In, Plug-In nebo pomocí motorového kabelového bubnu. „Můžeme pro každý pohon v přístavu nabídnout odpovídající alternativu“, ujišťuje Hallac.

Drive-In na Bosporu

RTG jeřáby tureckých přístavů Yilport budou vybaveny systémem Drive-In. Systém umožňuje jeřábům změnu uličky bez manuální odpojení a připojení: při každé výměně bloku se spojí jeřáb s trolejí automaticky.

Celkem bude přestavěno 18 jeřábů, pro napájení elektrickou energií bude v 11 jeřábových uličkách instalováno více než 6 kilometrů trolejového systému 0813. Troleje vedou více než 1000 ampér a disponují 4 paralelními póly.
 
Přes 700 přestaveb po celém světě

Zakázka do Turecka není první pro Conductix-Wampfler. V posledních čtyřech letech dokončil dodávku mnoha podobných zakázek pro přístavy v Číně, Koree a Japonsku. „Zatím jsme nasadili přes 700 systémů E-RTG po celém světě, a proto jsme vedoucí značkou v tomto oboru“, říká Daniel Dörflinger, CEO Conductix-Wamfler AG. Přestavby na E-RTG dosud uspořili přes 53 mil. dolarů a přes 51 mil. tun emisí CO2.