Začátek výroby v nejmodernějším evropském závodě na výrobu nákladních automobilů

12.03.2008

Sdílet:
Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share by Email
Ke stažení: 
LKWs im
LKWs im "Medienhimmel"

Pressemitteilung

  • Ke stažení
  • Doporučeno
  • Add to cart


Nový montážní závod firmy MAN v polském městě Niepolomice / Komplexní řešení přívodu médií včetně nosné konstrukce / 15.000 nákladních automobilů sjede ročně z montážní linky / Montážní systém společnosti Wampfler AG tvoří měřítko po celé Evropě

V polské Niepolomici u Krakova zahájila v únoru 2008 společnost MAN Nutzfahrzeuge provoz moderního závodu, který se zabývá výrobou nákladních automobilů a užitkových vozidel. Do poloviny roku 2010 plánuje podnikové vedení zvýšení stavu zaměstnanců na 650 pracovníků a zároveň se stát jedním z největších zaměstnavatelů v Polsku. Produkce je zaměřena především na výrobu vozidel těžké řady MAN TGA WorldWide, které jsou určeny pro rychle rostoucí trhy ve východní Evropě, Rusku, Jižní Africe a Středním východě. Maximální kapacita výroby tohoto závodu činí 15.000 vozidel ročně. Podnik je pevně začleněn do mezinárodních dodavatelsko-odběratelských vztahů a většina komponentů jako jsou nápravy, kabiny a motory bude dodávána zejména z německých a rakouských závodů.

Základní kámen pro komplexní a vysoce flexibilní způsob montáže v Niepolomici položila firma Wampfler AG z Weilu nad Rýnem. Společnost MAN zadala bádenským technikům kompletní plánování, dodávku a montáž přívodu tlakového vzduchu a elektrického proudu pro montážní linky. Všechny potřebné úseky ve výrobním procesu jsou dostupné díky moderní manipulační technice, která umožňuje efektivní montáž všech stavebních prvků. „V úzké spolupráci s firmou MAN jsme vyvinuli modulární koncept pro zavěšení a napájení montážních nástrojů potřebnou energií na různých místech linky“, vysvětluje manažer projektu Daniel Schlösser. Tím garantujeme provozovatelům našeho montážního systému v Niepolomici tu nejvyšší variabilitu ve všech oblastech montáže. Plynulá pásová výroba nákladních automobilů se pohybuje rychlostí od 5 do 12 m/min. Uvedením do provozu tohoto montážního závodu plánuje společnost MAN zvýšení své celkové roční produkce z 85.000 až na 100.000 kusů za rok. Kromě dodávek všech systémových komponentů zde převzal Wampfler také koordinaci celého projektu.

Přívod energií zaručuje vysokou flexibilitu
 

Komplexní systém zavěšení a přívod médií pro všechny potřebné montážní nástroje vychází z nově vyvinutého profilu s názvem W5-traxX. Jedná se o hliníkový profil, který v sobě integruje prostor pro přívod tlakového vzduchu k pohyblivým spotřebičům. Pomocí energetických řetězů jsou k nástrojům přiváděny stlačený vzduch, elektrický proud a potřebná data. Navíc zde existuje možnost vybavit tento systém odměřovacím zařízením, které určuje přesnou pozici nosičů nářadí a tím získat další data pro automatické řízení celého montážního procesu.

„Wampfler zde vytvořil systém, který nám umožňuje maximální flexibilitu. Nyní můžeme optimálně využívat přívod médií ve spojitosti s různými manipulačními systémy, osvětlením a stacionárními rozvody elektrické energie. Nejsme nijak vázáni na první technologické uspořádání těchto komponetů ale můžeme je v budoucnu kdykoliv pružně měnit dle našich aktuálních výrobních požadavků. Wampfler zde vystupoval jako generální dodavatel, který zajišťoval a plánoval komplexní dodávku od ocelové konstrukce, přívodu médií, osvětlení až po stacionární rozvody stlačeného vzduchu.“, říká ředitel společnosti MAN pan Marc Sielemann.