Doporučeno
Odstranit soubor
Opravdu chcete odstranit dokument <span id="remove-document-name"></span> z <span id="remove-cart-name"></span>?
Automaticky vedené transportní systémy (FTS) nebo také „Automated Guided Vehicles“ (AGV) platí dnes za nejflexibilnější a všestranný transportní systém v intralogistice a v moderních výrobních procesech. Cíl je utvářet výrobní a materiálové procesy bez překážek na podlahách v hale pro personál nebo jiná vozidla jako třeba vysokozdvižné vozíky, řídit efektivně z hlediska baterií a také minimalizovat nadbytečné procesy. AGV na rozdil od kolejových vozů jezdí po hladkém povrchu a výrobní provoz tak není omezen, je jejich zásobování energie klíčová otázka. Konvenční, kabelové přívody energie zde naráží na své hranice.
Obvyklá řešení pro bezkolejové automaticky vedené transportní systémy jsou buď s dobíjecími, nebo vyměnitelnými akumulátory, jako baterie nebo superkondenzátory s potřebou odpovídající napájecí infrastruktury - nutné, pravidelné nabíjení které může probíhat buď v odstavném prostoru přímo na vůz nebo mimo v kombinaci s výměnou baterií.
Ale také bezkontaktní přenos energie má díky svým četným technickým a ekonomickým výhodám své uplatnění - obzvlášť ve spojení se systémy pro přenos dat k pozicování a řízení.
Conductix-Wampfler je považován za průkopníka v oblasti indukčního přenosu energie a dat a nabízí s Inductive Power Transfer IPT® již desítky let vysoce efektivní systém k optimálnímu napájení automaticky vedených transportních systémů, které jsou stále dále vyvíjeny.
IPT® v AGV - podlahové zařízení pracuje v Intralogistice efektivně a bezpečně: baterie jsou buď zcela zbytečné nebo lépe využity. Překážky jako jasou kolejnice, kabely a stejně tak nabíjecí nebo výměnné stanice z výrobních hal a skladů zcela zmizí.
Existují dva rozdílné návrhy IPT® řešení:
IPT®-Floor ke kontinuálnímu napájení vozů. Primární vedení je vloženo v podlaze podél celé dráhy v hale. Tímto řešením jsou baterie ve vozech zcela zbytečné a šetří se tak náklady na baterie, jejich údržba a výměna. Můžeme tak ředukovat počet vozů, protože odpadá doba pro nabíjení nebo výměnu baterií. Optimální doplněk je iDAT, indukční přenos dat. iDat umožňuje precizní vedení vozu a pozicování podél magnetického pole a poskytuje obousměrnou, nerušenou komunikaci mezi vozem a řídícím systémem.
IPT® pro bateriově napájené nebo hybridní AGV - indukční vedení k příležitostnému nabíjení baterií na voze nachází využití, pokud položení primárního vedení po celé hale v podlaze není z technický důvodu proveditelné nebo by s ekonomických důvodů nedávalo smysl.
Referenzbericht
[REF9000-0022-D]
Popis zařízení
montážní linka stavebních strojů
Země
USA
Místo
Clayton, North Carolina
Zastoupení
Conductix-Wampfler Inc. [USA]
Technické požadavky
napájení automatického transportního systému
Délka
337 m [2 vyhybky]
Počet zařízení
16 [+ 1 náhradní]
Rychlost
5,5 m/min
Produkt
Výkon
Základní funkce Podlahové systémy systému vestavěného v podlaze je principielně stejná jako u všech ostatních Inductive Power Transfer systémů. Je však třeba zohlednit některé další, resp. speciální požadavky a aspekty.
Smyčka vodiče musí být do podlahy umístěna tak, aby bylo zajištěno nepřetržité napájení vozidel po celé dráze pojezdu. Tím už instalace vodiče v zásadě také určuje dráhu pojezdu vozidel. Prostřednictvím induktivní navádění po trati je možné identifikovat elektro-magnetické pole vytvářené okolo vodičů, vydat z něj vozidlům povelový signál a vozidla tak vést. Nákladné a rušivé vodící drážky jsou zbytečné. Lze realizovat dráhy libovolného tvaru, pokud je zajištěno geometrickým uspořádáním, že se sběrače budou stále nacházet v definované oblasti elektro-magnetického pole. Lze realizovat i vyhýbky, křižovatky, točny atd..